“სრული შოკი მივიღე. 13 ათასამდე მოსწავლე შარშან ჩაიჭრა გამოცდაზე, ორჯერ მეტი ჩაიჭრება წელს და მივიღებთ სავალალო შედეგს. ეს უკვე გამოცდების კი არა, წმინდა პოლიტიკური საკითხია. ყველაფერს აკეთებენ, რომ ხალხი ქუჩაში გამოიყვანონ, ან ქაოსი შექმნან. მათ სურთ “ნაციონალების” ხელისუფლებაში დაბრუნება”, – ასე აფასებს ექსპერტი განათლების საკითხებში მანანა ნიკოლაიშვილი “რეზონანსთან” საუბრისას პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე იმ საკანონმდებლო ინიციატივის ჩავარდნას, რომელიც სკოლის გამოსაშვები გამოცდების გაუქმებას ითვალისწინებდა. ექსპერტის შეფასებით, იმ შემთხვევაში თუკი პარლამენტი ამ კანონპროექტს არ მიიღებს და აბიტურიენტებს წელს გამოცდების ჩაბარება მოუწევთ, შედეგი სავალალო იქნება, რადგან მოსწავლეთა უმრავლესობა, მას შემდეგ, რაც გაიგო, რომ დამამთავრებელ კლასებში გამოცდები გაუქმდებოდა, წიგნებს აღარ გაჰკარებია”, – წერს გაზეთი “რეზონანსი” სტატიაში სათაურით “13 ათასამდე მოსწავლე შარშან გამოცდაზე ჩაიჭრა, ორჯერ მეტი ჩაიჭრება წელს და მივიღებთ სავალალო შედეგს” – განათლების ექსპერტი.
“წელს ბევრად მეტი ჩაიჭრება, რადგან ვიცით, რომ ყველამ დაანაბა მეცადინეობას თავი. რაც გამოცდების გაუქმება გამოცხადდა, მას შემდეგ ბავშვებს ეს საგნები არ უმეცადინიათ. დარჩენილ დროში ძალიან რთული იქნება საგნების ჩაბარება. საშუალო დონის მოსწავლესაც კი გაუჭირდება. წარმოუდგენელ სიტუაციაში არა მარტო ბავშვების, არამედ ოჯახების, დირექციები და მასწავლებლების ჩაყენებაა. მინდა ხელისუფლებას დავუსვა შეკითხვა, რატომ გააკეთეს ეს? მტრული ქმედებაა. რატომ არ გათვალეს, რა შედეგები მოჰყვებოდა ამას? სკოლები დაიცალა, ბავშვებმა წიგნები დახურეს, ბევრმა წიგნები დახია, ზოგმა სანაგვე ყუთში გადააგდო, ზოგმა კი დაწვა. საერთო ჯამში არაფერს მეცადინეობდნენ და სკოლაში ძირითადად არ ცხადდებოდნენ, ან თუ ცხადდებოდნენ ამ გაკვეთილებზე ერთი აყალმაყალი იყო და არ უსმენდნენ. პრაქტიკულად სასწავლო პროცესი ჩავარდა და ჩაიშალა”, – აცხადებს გამოცემის კორესპონდენტთან საუბრისას მანანა ნიკოლაიშვილი.
“არ ვამბობ, რომ გამოცდები ამ ფორმით უნდა შენარჩუნდეს, მაგრამ შეიძლებოდა ფორმატის შეცვლა. ერთიანი ეროვნული გამოცდები უნდა მოიხსნას და საატესტატო გამოცდები დარჩეს. სკოლას მაშინ ექნება წონაც და ფასიც, მაშინ აღდგება დასწრებაც და ყველაფერი თავის ადგილზე დადგება. ატესტატის დანართი ქულები უნდა იყოს გადამწყვეტი. უმაღლესში ჩართვა უნდა მოხდეს სასკოლო გამოცდების საფუძველზე, რომ უმაღლესებს მხოლოდ გასაუბრების ფუნქცია ჰქონდეს”, – მიიჩნევს ნიკოლაიშვილი. მისი თქმით, განათლების მინისტრი მიხეილ ბატიაშვილი კვლევებმა, რის საფუძველზეც მინისტრმა გამოცდების გაუქმების გადაწყვეტილება მიიღო, “შეცდომაში შეიყვანა”. “ვიცით, რა კვლევებსაც დაეყრდნო მინისტრი. ის კვლევის გარდა ყველაფერი იყო. მინისტრი შეცდომაში შეიყვანეს. კვლევა უხარისხოდაა გაკეთებული. სწორედ ექსპერტებმა და ე.წ. რეფორმატორებმა შეიყვანეს შეცდომაში და მცდარი დასკვნა გამოატანინეს”, – განაცხადა მანანა ნიკოლაიშვილმა. ამავე დროს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრის მოადგილე ნათია ზედგინიძე აცხადებს, რომ უახლოეს მომავალში კანონპროექტი კიდევ დადგეს კენჭისყრაზე”, – აღნიშნავს გამოცემა.
“პარლამენტის დადგენილი რეგლამენტით შესაძლებელია და უახლოეს მომავალში აღნიშნული კანონის პროექტს გუნდი დააყენებს კენჭისყრაზე მესამე მოსმენით. რაც შეეხება თავად კანონის პროექტს, ეს გახლავთ ზოგადი განათლების შესახებ საქართველოს კანონში ცვლილების პროექტი, რომელიც გულისხმობს ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში ან სკოლებში გამოსაშვები გამოცდების, ე.წ. კატის გამოცდების გაუქმებას. ამიტომ უახლოეს მომავალში დადგინდება რეგლამენტითა და წესების სრული დაცვით, განმეორებით მესამე კენჭისყრა”, – განაცხადა მინისტრის მოადგილემ. ცნობისათვის, პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე მთავრობის საკანონმდებლო ინიციატივა მესამე მოსმენით კენჭისყრის დროს ჩავარდა, რომელიც სკოლებში გამოსაშვები გამოცდების გაუქმება ითვალისწინებდა. კანონპროექტის დამტკიცებას 76 ხმა სჭირდებოდა, თუმცა მხოლოდ 54 დეპუტატმა დაუჭირა მხარი. საკანონმდებლო ინიციატივის ჩავარდნის ერთ-ერთ მიზეზად დეპუტატები კვლავ ღილაკების არევას ასახელებენ. მეორე ვერსიის თანახმად, პარლამენტის თავმჯდომარის ირაკლი კობახიძის ხმა დარბაზში არ ისმოდა და დეპუტატებმა ვერ გაიგეს რომელ კანონპროექტს უყრიდნენ კენჭს. შესაბამისად, სკოლებში გამოსაშვები გამოცდების გაუქმების კანონპროექტი მიღებული ჯერ კიდევ არ არის”, – დასძენს გამოცემა.